Een ogenblik geduld a.u.b.

FAQ

  • Welke gegevens kan ik via de API automatisch inwinnen?

    Onze pagina over de API geeft onder Entity Sets weer welke gegevens te benaderen zijn.
  • Hoe kan ik een vraag stellen?

    U kunt uw vragen en opmerkingen met ons delen via de contactpagina. We streven ernaar om binnen 1 werkdag te reageren.
  • Mag ik de gegevens op deze website overnemen?

    Ja, alle gegevens op deze website zijn openbaar toegankelijk en voor iedereen vrij te gebruiken. Vermeld wel altijd dat de gegevens afkomstig zijn van de Regionale klimaatmonitor.
  • Kan ik gegevens uit de Regionale klimaatmonitor automatisch inwinnen, bijvoorbeeld via een API?

    We hebben voor de Regionale klimaatmonitor een Open Data Service ingericht. 

    Het is binnen deze service mogelijk om de gegevens in de Regionale klimaatmonitor via een API te benaderen. U kunt daarvoor een API-key aanvragen via het contactformulier.

    De kosten van deze Open Data service voor decentrale overheden worden gefinancierd door het Interprovinciaal Overleg (IPO). De kosten voor overige gebruikers worden in overleg vastgesteld.

     

  • Wat moet ik doen als een pagina niet of langzaam laadt?

    In uitzonderingsgevallen publiceren we tijdens kantooruren de database van de Regionale klimaatmonitor, om nieuwe gegevens online te zetten of om fouten te corrigeren. Op dat moment is de Regionale klimaatmonitor enige minuten niet bereikbaar. U ziet dan de melding dat de database ververst wordt.

    Mocht u langer of op een andere manier verbindingsproblemen ervaren dan horen wij dat graag. Vermeld u in dat geval de volgende zaken:

    • de gebruikte browser, met het versienummer (wij proberen de fout te reproduceren)
    • gaat het fout in verschillende browsers?
    • het tijdstip (wij raadplegen de uptime/serverlogs)
    • treedt de fout op op vaste momenten, of komt het willekeurig voor?
    • maakt u gebruik van een VPN? Kan de firewall van uw organisatie problemen veroorzaken?

    Als het u nooit lukt om verbinding te maken: graag het IP-adres van de werkomgeving doorgeven. Deze is te vinden via whatsmyip.com (wij gebruiken een blacklist van IP-adressen, bijv. wanneer een organisatie een onaangekondigde test heeft uitgevoerd).

  • Waarom zie ik soms "wachten op Google" in mijn statusregel?

    We gebruiken reCAPTCHA. Dit is een systeem dat is ontwikkeld door Google om te achterhalen of de computergebruiker een mens is en geen bot.